Monday, September 3, 2012

Kawin Kawin - siri 14~Bilik Pengantin~

ini entry pendek...entry sengal...tapi nak update jugak...ok...untuk bilik pengantin pun saya deko sendiri je...bilik ni adalah bilik tambahan kat rumah saya ( asalnya...porch kete yang dijadikan bilik..untuk solat/bilik rehat/bilik tetamu )......so ini adalah rupa bilik yg sebelum dikemas dan dideko2....


ini adalah rupa asal bilik tu....kerja2 mengemas dah dijalankan separuh...baru ingat nak ambik gambar...so peratus nampak bersepah berganda...hahahaha....ok2...bilik ni bahagian tepi dan hadapan adalah cermin...so kerja2 ubahsuai yang dijalankan....

1) tukar langsir lama...dengan langsir raya tahun2 lepas.....(saya guna 4 set langsir...supaya nampak banyak kedut dan detail..konon la...kesemuanya adalah 'sheer curtain' so kene dilapiskan 2 kali supaya xjarang)
2) tukar cadar kepada cadar baru...(beli kat Jakel..kain cotton bersulam...xmahal...dan yang penting sangat selesa materialnya....klau xsilap harga dalam RM 140)
3) banyakkan bantal...dan bantal petak untuk deko2..(4 bantal kepala dan 4 bantal petak)...
4) bed runner.....(saya pakai selendang je...haha...kebetulan ada warna yang senada..haha)....dan runner untuk letak kat kaki katil...ala2 hotel katanya...hahaha
5) meja konsol baru....mak saya yang belikan RM120 (konon2 macam meja mekap la)
6) deko2 bunga sedia ada kat rumah dan perhiasan gantung masa tunang dulu saya pakai semula
7) deko2 barang terbuang yang saya DIY sendiri (akan diceritakan di entry yang berikutnya)

maka inilah hasilnnya....saya amat berpuas hati walaupun simple...cuma yang xpuas hatinya...dalam ramai2 camera man dan ahli keluarga saya...sorang pun xde ambik gambar bilik ni...huhuhuh....maka...ini je la gambar yang ada untuk tatapan semua....huhuhuhu...



huhuhu....=(




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...