Friday, September 14, 2012

Kawin Kawin -siri 16~Decoration on Table~

ni siri terakhir untuk Kawin Kawin ni....rasanya takde ape lagi yang nak dikongsikan....ok...untuk siri last ni..just nak share gambar decoration atas meja...meja makan tetamu dan meja guest book...mudah dan menjimatkan....sehari sebelum majlis...petang tu saya pergi cari 'fresh flower' hehe...kat taman permainan belakang rumah...bawak balik rumah dan suruh anak2 sdara buat...kejap je diorang siapkan...benda senang sangat nak buat...budak2 tadika ngan budak darjah 3 je yg buat ni...hehehe...just isi air dalm botol n masukkan bunga dan daun...siap!!..




dan pagi2 hari majlis...suh diorang letak satu botol atas setiap meja...and ada kazen letak pewarna dalam air tu...katanya bagi cantik skit...hehe...x lupa juga...tag pada setiap botol..untuk bezakan meja keluarga lelaki dan tetamu.....=)




ada bunga2 yang terlebih tu...saya kumpulkan menjadi satu gubahan yang besar...dan jadikan deko2 untuk meja guestbook....masukkan dalam bekas stainless steel....bekas bunga saya...beli kat IKEA....ni la hasilnya....bukan la menggubah sangat pun...just letak2 je....




tadaaaaaa!...senangkan..jimat...xpayah nak buang2 duit beli fresh flower yang mahal2....bunga2 kampung pun dah cantik sangat klau kita pandai menggayakannya.....(erm...sebenarnya saya mmg suka sangat bunga2 sepit udang (helicornia/bird of paradise) ni,,,,hehehe...)....botol2 pun botol2 terbuang...basuh bersih2..buang label2 dah cukup...skian!!....terima kasih!





2 comments:

  1. Replies
    1. dan jimat....save budget...bleh guna pakai idea ni utk besday hafidh..hehehe...sesuai ke?? baby boy ada munge2...hehe

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...